torsdag 20 juni 2013

Många vill bo i hus



Väldigt många svenskar längtar efter en egen bostad i form av ett hus. Undersökningar visar att personer som har större bostäder också väljer att vistas mer hemma, jämfört med de som bor på en liten boyta.  Själv har jag också valt att satsa på hus, men kan också tycka att det inte nödvändigtvis är ett måste.  För ett par år sedan var det väldigt viktigt för mig med hus, men nu prioriterar jag egentligen andra saker.  Närhet till saker som man tycker är viktigt. T.ex. saknar jag möjligheten att bara gå ner till en restaurang och äta en bit mat. Visserligen är Pizzerian inom gångavstånd, men hur mysigt är det att käka där, då är de trevligare att åka hem.

Samtidigt är det tydligt att väldigt många vill bo i hus och avstånd ses sällan som ett problem. En vanligare orsak till att företag trots allt väljer bort hus, är att de är för dyrt. Inte alla har möjlighet att få lån och de som trots allt får låna från banken, beviljas inte tillräckligt med pengar.
Därför tyckte jag det var ganska spännande då en väninna berättade om hon och hennes man skulle köpa hus från Movehome.se, som erbjuder lösningar för billigare boende. Tydligen handlar det om någon form av färdigbyggda massproducerade byggen. Gillar tanken att alla ska ha råd att bo i Hus.

prova Movehome
 Ett helt nytt koncept för dig som söker boende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar