måndag 22 juli 2013

Underbart att springa om kvällarna



Har precis börjat jogga om dagarna helt underbart nu när solen värmen om kvällarna. De bästa med att springa är att man kan göra det precis när man vill och när det passar. Tidigare var jag medlem på gymmet (vilket jag visserligen fortfarande är under höst och vinter) men under sommaren finns det ingen anledning att ha ett dyrt gymkort eller att springa på löpband för den delen.


http://img1.holidayiq.com/photos/jo/Jog-Falls-Photos-Sunset-at-Kotegudda-HaalkereHomes-199112-1-jpg-uploadimages-510x286-1357280093.jpg

En sak jag har funderat en del över alla som har pulsklockor när de är ute och joggar. Varför har man de? Självklart är det inget problem i sig att man vill ha på sig en sådan klocka, men jag tycker ändå de är intressant att förstå varför man satsar på en svindyr pulsklocka om man inte tänker sig satsa på elitidrott. För mig känner det mest som ännu en onödig pryl som en fax eller nummersökare.  Själv kör jag efter principen känner jag mig andfådd och svettig är jag på rätt linje, hur tänker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar