onsdag 31 oktober 2012

Bugg i SVD:s Quiz



Idag roade jag mig med att göra en quiz om USA:s 2000-tal på Svenska Dagbladets hemsida. Det som lockade mig var att 0% av ungefär 5000 personer hade klarat att få alla rätt på frågetävlingen. Tyvärr lyckades inte jag heller kamma hem fullpott, men fick 6 av 8 frågor rätt. När jag kollade svaren upptäckte jag dock att jag fått fel på frågan:

Internetföretaget Google befäste under 00-talet sin ställning som ett av världens mest framgångsrika företag och söktjänsten är i dag världens mest använda. Företaget grundades av två kompisar. Den ena heter Larry Page, men vad heter den andre Googlegrundaren?

Där hade jag svarat Sergey Brin som är rätt svar, men tydligen har det blivit något fel i SVD:s maskineri. Det förklarar varför igen lyckats få alla rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar