måndag 29 oktober 2012

Guld fortfarande värt en hel del


Det känns som om vi går tuffare tider till mötes och då syftar jag inte på att det snart kommer vara mer än 10 minusgrader ute, utan syftar på att det sannolikt kommer bli ekonomiskt kärvare tider här i Sverige framöver. Många tycks övertygande om att allt fler kommer tvingas lämna sina arbeten och söka lyckan någon annanstans. I takt med att fler svenskar blir arbetslösa kommer förmodligen bostadspriserna i förlängningen att fall, vilket i sin tur också påverkar fastigheters värde.

Själv har jag funderat lite på vad som skulle hända om alla villor och bostadsrätter plötsligt var värda ungefär hälften så mycket. Väldigt många har ju i princip alla sina tillgångar investerade i hus eller andra former av fastigheter. Kanske är det dags att börja tänka om vad gäller ”säkra” investeringar, kanske är guld åter dem säkraste formen av investering man kan göra.  Att sälja och köpa guld på nätet är inte alls svårt, en sida som jag hört mycket gott om är nordisktguld.se.  Men jag bör tillägga att jag ännu inte själv handlat med guld på nätet, kanske blir det tillfälle för det framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar