måndag 20 februari 2012

Härligt med sol igen!

Antar att det är fler som inte direkt hänger läpp över de vackra och framförallt ljusa vädret utomhus. I lördags hade vi det riktigt blåsigt, kallt och regnigt men sedan dess har det varit riktigt vårväder. Känns i kroppen att det börjar bli dags för vår tycker jag.

I ett av mina tidigare inlägg skrev jag om hur jag skulle komma igång och träna igen. Det har väl gått lite sisådär med de där, vissa dagar har jag gjort det jag skall medan det andra gånger blivit som de blivit med den saken. Men nu när det är ljusare längre om dagarna tror jag att det blir lättare att hålla motivationen uppe. Dessutom har jag påbörjat en ny diet, det har ju blivit en del sådana genom åren, men om någon har fler bra bantningstips så är det alltid uppskattat! 

Förra gången jag försökte lägga om mina kostvanor och gå ner ett par kg i vikt, använde jag ofta måltidsersättning i form av Nutrilett, men det känns inte som någon långsiktig lösning direkt. Är ganska övertygad om att det som krävs, är att man lägger om mat- och livsvanorna lite grand. Helt enkelt mer rörelse och motion och mindre sitta still på en stol!

Tror dessutom att jag har börjat utveckla karpaltunnelsyndrom. Av vad jag kunde läsa mig till, så handlar det medianusnerven (!), kommit i kläm på något vis. Hade inte hört talas om detta tillstånd tidigare, men jag vaknade nämligen härom natten och då var min hand bortdomnad. Det släppt sen ganska fort men, det kändes lite obehagligt måste jag säga. Beror säkert på att jag suttit och arbetat lite för långa pass vid datorn.

Nåväl nog om de, just nu letar jag hotell i Stockholm, hoppas kunna hitta ett billigt boende fram på vårkanten då jag planerat en resa till huvudstaden. Verkar inte helt omöjligt att klara sig undan ganska billigt. Det rör sig ändå bara om en natt eftersom jag skall hjälpa en väninna med flyttstädning i Nyköping en av dagarna.

Det är hög tid att komma igång med eller snarare fortsätta med arbetet.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar